Tento reklamační řád se vztahuje
pouze na zboží zakoupené od Prodávajícího (dále jen „Zboží“) a v záruční
době na něj Kupující uplatňuje práva z odpovědnosti za vady (dále jen
„Reklamace“).
Prodávajícím je společnost doronel
spol. s r.o., nebo její autorizovaní prodejci (dále jen „Prodávající“).
Kupujícím je fyzická či právnická
osoba, která uzavřela s Prodávajícím kupní smlouvu na koupi reklamovaného
„Zboží“.
Tento reklamační řád je plně
v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník (dále jen „Zákon“),
a v situacích, které nejsou přímo řešeny tímto reklamačním řádem se
postupuje dle ustanovení tohoto Zákona.
Záruční podmínky:
Délka záruční doby je uvedena
na daňovém dokladu za Zboží. Není-li tam uvedena je stanovena Zákonem
na 24 měsíců až na výjimky uvedené v Zákoně. U zboží použitého (bazarového,
repasovaného) je záruční doba zkrácena na 6 měsíců, není-li uvedeno
jinak.
Záruka se vztahuje na chyby
vzniklé při výrobě (výrobní vady) a vady materiálu, které nebyly viditelné
při zakoupení Zboží.
Vykazuje-li objednané Zboží
zjevné nedostatky (například porušený obal) již při přebírání Zboží,
je Kupující povinen reklamovat tuto skutečnost neprodleně u pracovníka
přepravní služby a má právo Zboží nepřevzít. V takovém případě bude
Zboží zasláno zpět Prodávajícímu. Ten má povinnost vše uvést do pořádku
a Zboží Kupujícímu odeslat znovu v co nejkratším možném termínu.
V případě, že se při užívání
Zboží Kupujícímu vyskytnou v záruční době vady Zboží, může Kupující
postupovat v souladu s tímto reklamačním řádem a uplatňovat Reklamaci.
Kupující je oprávněn odstoupit
od kupní smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení
nabývá účinnosti dnem doručení Prodávajícímu. V případě odstoupení od
smlouvy se smlouva kompletně ruší.
Vyřizování reklamací:
Místem vyřizování Reklamace se
rozumí kancelář Prodávajícího.
Ke každé reklamaci náleží reklamační
protokol. V případě osobního předání reklamovaného Zboží Prodávajícímu
je možné sepsat reklamační protokol až v kanceláři Prodávajícího. V
případě zasílání reklamovaného Zboží Prodávajícímu prostřednictvím přepravní
služby je Kupující povinen ke Zboží přibalit vyplněný reklamační
protokol.
Tento protokol si může opatřit různými způsoby (stáhnout
z internetu, vyžádat k zaslání emailem, faxem či poštou). V případě
neúplného či nesprávného vyplnění reklamačního protokolu se reklamace
považuje automaticky za neoprávněnou.
V případě zasílání reklamovaného
Zboží Prodávajícímu se za den přijetí Reklamace považuje den obdržení
poslední součásti Zboží Prodávajícím. A za den vyřízení reklamace se
považuje den předání vyřízené Reklamace přepravní službě. V tomto je
případě je Kupující také povinen zaslat reklamované Zboží v původním
obalu spolu s veškerým příslušenstvím a spolu s originálem záručního
listu a reklamačního protokolu a kopií daňového dokladu. Kupující je
povinen zboží připravit k přepravě tak, aby při ní nedošlo k poškození
Zboží, je také povinen zboží označit dle jeho povahy (křehké atd.).
Při této přepravě je za řádné doručení k Prodávajícímu zodpovědný Kupující,
který uplatňuje reklamaci. Reklamované Zboží zasílá Kupující na adresu
Prodávajícího běžnou balíkovou službou. Zboží zaslané formou dobírky
nebude přijato a bude vráceno zpět na adresu Kupujícího.
V případě, že Kupující bude
požadovat řešení Reklamace formou opravy, má Prodávající právo ho přesměrovat
na servisního partnera příslušného výrobce.
Reklamace musí být vyřízena bez
odkladu a v co nejkratším možném termínu. Platí zde zákonná lhůta, tedy
30 dní od doručení reklamačního protokolu na adresu kanceláře Prodávajícího,
pokud se Prodávající nedohodne s Kupujícím na lhůtě delší. Není-li poté
Reklamace vyřízena vznikají Kupujícímu stejná práva a povinnosti jako
by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
V případě, že je Reklamace oprávněná,
je Kupujícímu zaslán opravené, nebo nové Zboží, popř. dobropis. Je proto
nezbytné, aby na reklamačním listu bylo uvedeno i číslo účtu, na který
má být dobropisovaná částka uhrazena. Po dohodě je možno vyřídit reklamaci
i jiným způsobem (náhradní Zboží, sleva).
Kupující je povinen převzít
si vyřízenou Reklamaci co nejdříve na výzvu Prodávajícího, případně
dohodnout podmínky přepravy s Kupujícím.
Prodávající označí Reklamaci
za neoprávněnou v případě, že:
vada vznikla špatnou či neodbornou
obsluhou (instalací), nepřiměřeným zacházením či použitím,
vada vznikla vystavením Zboží
nadměrným rázům, váze, úderům, teplotě, vlhkosti,
se jedná o Zboží, jehož doba
životnosti je dána charakterem zboží,
bylo použito nesprávné či nelegální
programové vybavení, nebo nesprávný spotřební materiál,
byla vada způsobena působením
počítačových virů,
byla vada způsobena zapojením
do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN,
byla vada způsobena v důsledku
živelné katastrofy, násilného poškození či povětrnostních vlivů,
bylo zjištěno poškození ochranných
pečetí, garančních známek či štítků s výrobními čísly,
Zboží bylo vyrobeno, nebo upraveno
na výslovné přání a podle požadavků Kupujícího,
byla vada způsobena úmyslným
poškozením Zboží
Pokud bude Reklamace označena
Prodávajícím za neoprávněnou, je Kupující povinen uhradit veškeré náklady
vzniklé v souvislosti s touto Reklamací nejpozději do 14 dnů od vyfakturování.
Do momentu jejich plného uhrazení má Prodávající právo takto reklamované
Zboží Kupujícímu nevydat. Tyto náklady mohou být zejména doprava, režijní
náklady, odměna pracovníků, ale i jiné.
Prodávající vystaví Kupujícímu
Servisní protokol, ve kterém bude stanoveno minimálně datum přijetí
Reklamace, datum vyřízení Reklamace, zjištěná vada a způsob jejího odstranění.
Závěrečná ustanovení:
V případě jakékoli Reklamace
Kupující Prodávajícího předem informuje o záměru uplatnit Reklamaci
a ten mu doporučí nejvhodnější formu řešení dané Reklamace vzhledem
k povaze Zboží a vady.
Tento reklamační řád vstupuje
v platnost dnem 1. května 2004. Změny vyhrazeny.